Πώς γύριζε κινούμενα σχέδια ο Walt Disney;
Η βασική αρχή πίσω από τα κινούμενα σχέδια είναι πως μια κάμερα τραβάει ένα καρέ κάθε φορά με μια μικρή διαφορά από το προηγούμενό του. Μετά αυτά παίζουν συνεχόμενα με ρυθμό 24 ανά δευτερόλεπτο.
Ο εγκέφαλός μας μεταφράζει αυτή τη γρήγορη εναλλαγή σε κινούμενη εικόνα και έτσι ξεγελιέται ότι βλέπει κάτι ζωντανό.
Μπορείτε να φανταστείτε με πόσο κόπο γυρίζονταν παλιά τα κινούμενα σχέδια, όταν έπρεπε κάποιος να σχεδιάσει κάθε κομμάτι της εικόνας που αλλάζει έστω και λίγο, 24 φορές για κάθε δευτερόλεπτο; Απίστευτο, έτσι;
Κι όμως, για τον Walt Disney αυτό δεν ήταν αρκετό. Όπως θα δείτε στην αρχή του βίντεο, ο Μίκυ μπορούσε να πάει όπου θέλει πάνω στο “σκηνικό”, να αλλάξει διαστάσεις μικραίνοντας για πιο μακριά και μεγαλώνοντας για πιο κοντά, να αλλάξει βηματισμό, να χοροπηδήσει.
Όμως, μόλις έφευγε από το πλάνο, το βάθος που έδινε η παρουσία του εξαφανιζόταν και έμενε ένα πλάνο με το σκηνικό που το πολύ πολύ να έκανε ένα panning δεξιά ή αριστερά.
Φυσικά όλοι ήταν ικανοποιημένοι. Αλλά όχι ο Walt Disney. Αυτός ήθελε μια πιο “πραγματική” εικόνα. Και η λύση που έδωσε ήταν η Multiplane camera.
Με αυτή την τεχνική το σκηνικό “έσπαγε” σε μέρη που μεταξύ τους μπορούσαν να κινηθούν ανεξάρτητα. Έτσι, η πλοκή μπορούσε, για πρώτη φορά σε κινούμενα σχέδια, να ακολουθήσει άλλα σκηνοθετικά μονοπάτια επιτρέποντας κοντινά πλάνα σε φεγγάρια κλπ.
Δείτε πώς λειτουργούσε αυτή η διάταξη στο βίντεο.