skip to Main Content
Το YouΤube γίνεται (λίγο πιο) Pay-tv, και κάτι παραπάνω

Το YouΤube γίνεται (λίγο πιο) pay-tv, και κάτι παραπάνω

Το YouTube δίνει νέα εργαλεία στους δημιουργούς περιεχομένου ώστε να αποκτήσουν εισόδημα από τα βίντεο που ανεβάζουν. Το μπουκέτο θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα συνδρομής, εμπορικές υπηρεσίες πώλησης και ένα πακέτο προώθησης νέων βίντεο μέσω διαφημιστικών τρέιλερ.
Το πρώτο είναι στην ουσία η επέκταση της δυνατότητας που ήδη υπήρχε δοκιμαστικά, όπου κάποια κανάλια ήταν ανοιχτά μόνο με συνδρομή. Από εδώ και μπρος κάθε δημιουργός που θα έχει στο κανάλι του από 100.000 συνδρομητές και πάνω, θα είναι άνω των 18 και θα συμμετέχει στο Πρόγραμμα Συνεργατών (κάτι που από μόνο του απαιτεί τουλάχιστο 4000 ώρες παρακολούθησης τους τελευταίους 12 μήνες).
Η συνδρομή θα είναι στα 4,99 δολάρια και οι δημιουργοί θα έχουν δικό τους emoji, καθώς και όποιο σήμα θέλουν. Οι συνδρομητές από την άλλη μεριά θα έχουν πρόσβαση σε «κλειστό» περιεχόμενο, live stream, δημόσιες ευχαριστίες από τους δημιουργούς, early access για εκδηλώσεις και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κάποιος για να δώσει περισσότερη αξία σε μια συνδρομή.
Φυσικά όλα αυτά τα κάνει και το Patreonεδώ και 4-5 χρόνια, και μάλιστα χωρίς τους περισσότερους από τους περιορισμούς που προανέφερα. Απλά, όλα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στη χώρα μας.
Προφανώς πάντως το σκεπτικό της Google είναι να βοηθήσει τους σοβαρούς δημιουργούς που επενδύουν πολύ χρόνο στη δημιουργία περιεχομένου, και το κάνουν σε τακτική βάση.
Και απευθείας πωλήσεις
Το YouTube θα δώσει πρόσβαση σε ειδικά εργαλεία για την προώθηση πωλήσεων για όσους θέλουν να διαδώσουν ένα προϊόν μέσω ενός βίντεο, χρησιμοποιώντας την Teespring, η οποία θα κρατάει απλά ένα προσυμφωνημένο ποσό από κάθε πώληση, ανεξάρτητα της αξίας του προϊόντος.
Η αξία βρίσκεται εδώ στο ότι όσο περισσότερα, για παράδειγμα, t-shirt πουλήσει κάποιος, τόσο πιο φτηνά θα του κοστίσουν να τα κατασκευάσει, άρα τα κέρδη του θα ανέβουν. Συνεπώς, μια έτοιμη πλατφόρμα που προωθεί πιο καλά το κάθε μπλουζάκι μεταφράζεται σε περισσότερα χρήματα ανά μονάδα για τον δημιουργό.
Στο βάθος οι «Πρεμιέρες»
Δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο το τι θα είναι αυτό, όμως στην παρουσίαση που είδαμε οι δημιουργοί θα μπορούν να δημιουργήσουν μια «Landing page» ώστε οι συνδρομητές τους να βλέπουν πρώτες σκηνές από κάποια βίντεο που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Κάπως σαν τα διαφημιστικά των ταινιών δηλαδή.
Η σελίδα αυτή θα περιλαμβάνεται στην αναζήτηση καθώς και, με κάποιο τρόπο, στην σελίδα του Καναλιού.
Όλα αυτά δείχνουν πως το YouTube μάλλον προσπαθεί να συγκλίνει με το Facebook στην δημιουργία εσόδων για τους δημιουργούς, κάτι που μεταφράζεται φυσικά σε περισσότερα έσοδα και για το ίδιο.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μας δείχνει το πού πάει το πράγμα, καθώς πλέον κέρδος από την παραγωγή περιεχομένου στο YouTube δε θα έχουν μόνο οι unboxers για παράδειγμα, αλλά και οι δημιουργοί κοσμημάτων ή άλλων αντικειμένων που θα έχουν πλέον λόγο να κάνουν κάτι παραπάνω από ένα site. Ίσως και να δούμε πολλές εταιρίες παραγωγής εικόνας ή διαφημιστικών να παίζουν έναν πιο ενεργό ρόλο στο μέλλον.
Και στο βάθος, τι;
Όπως και να έχει, αυτές οι κινήσεις αλλάζουν, και τον ρόλο τον δικτυακών τόπων, και των social media και της τηλεόρασης.
Γιατί ένα κανάλι που θα έχει πολλούς συνδρομητές που θα πληρώνουν και που πάνω σε αυτή τη βάση θα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει από την πώληση προϊόντων και άλλων υπηρεσιών, ίσως θα καταλήξει να αφαιρέσει μέρος της παραδοσιακής τηλεοπτικής πραγματικότητας.
Με άλλα λόγια, και ένα τηλεοπτικό σόου θα μπορούσε να γίνει αποκλειστικά διαδικτυακό, και μια εκπομπή τηλεπωλήσεων…
Ένας νέος κόσμος.


Source: wix

Back To Top
×Close search
Search