skip to Main Content

Ακόμα και στις ΗΠΑ είναι δύσκολο να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον. Δεν τη γλιτώνουμε με τίποτα! Το, πόσο στο μέλλον θα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας είναι κάτι που δε γνωρίζουμε, βέβαιο είναι όμως ότι θα εξαρτηθεί από δύο βασικούς παράγοντες:

Πόσο θα κοστίζουν και πόσο εύκολα (και γρήγορα) θα μπορούν να φορτίσουν.

Στις ΗΠΑ και αλλού (ειδικά σε UK και Νορβηγία) το πρώτο το προσεγγίζουν με μια γενναία κρατική επιδότηση που μπορεί να φτάσει (σε κάποιες πολιτείες στις ΗΠΑ) τα 10.000 δολάρια. Το δεύτερο όμως είναι ένα θέμα.

Φωτογραφία από Thanks for your Like • donations welcome από το Pixabay 

Η φόρτιση παίρνει, ακόμα και στους νέας τεχνολογίας σταθμούς φόρτισης, πάρα πολύ χρόνο. Αν θες να βάλεις στο σπίτι σου τέτοιο φορτιστή το κόστος είναι πολύ υψηλό και αν δεν έχεις δικό σου πάρκινγκ δεν έχεις καν αυτή τη δυνατότητα!

Στην Ελλάδα βάλτε το κόστος επί δύο καθώς θέλεις και έναν στο εξοχικό σου…

Το πρόβλημα θα γίνει μεγαλύτερο με τα νεότερα ηλεκτρικά οχήματα καθώς αυτά θα έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες ώστε να …πηγαίνουν πιο μακριά. Για παράδειγμα, το νέο Kona Electric που έχει ρεαλιστική αυτονομία 400 χιλιόμετρα χρειάζεται για το 0-100 της μπαταρίας σε απλή σπιτική πρίζα (με μια φάση από τις 3 δική του) γύρω στις 15 ώρες!

Με έναν νέο ταχυφορτιστή βέβαια αυτό θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε λίγο παραπάνω από μία ώρα.

Μία λύση είναι κάτι που έχει εφαρμοστεί το εξωτερικό: η τοποθέτηση φορτιστών στα πάρκινγκ εταιριών για τους υπαλλήλους τους. Έχει νόημα, καθώς έτσι μπορείς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου σε έναν χρόνο που ούτως ή άλλως το όχημα θα καθόταν. Κάθε μέρα θα είσαι 100% φορτισμένος φεύγοντας και το πρόβλημά σου θα είναι μόνο τα σαββατοκύριακα.

Μία άλλη λύση είναι η δημιουργία σταθμών φόρτισης που θα επαναχρησιμοποιούν παλαιότερες και σχετικά φθαρμένες (depleted είναι το σωστό) μπαταρίες, οι οποίες όμως θα φορτίζουν από τοπικά τοποθετημένα φωτοβολταϊκά.

Το βασικό πρόβλημα έρχεται όμως από κάπου που δεν το περιμένατε. Το κόστος δεν είναι παντού το ίδιο! Θα μου πείτε, αυτό γίνεται και με τα βενζινάδικα. Μα εδώ μιλάμε για ηλεκτρικό ρεύμα, που μάλιστα δε χρειάζεται αποθήκη και αντλίες με μηχανικά μέρη. Ούτε καν προσωπικό για να δουλέψει.

Στις ΗΠΑ οι αποκλίσεις είναι μεγάλες και αν αυτό συμβαίνει τώρα που είναι όλα επιδοτούμενα (και οι σταθμοί φόρτισης φυσικά) και τα οχήματα λίγα, φαντάζεστε τι έχει να γίνει όταν μεγαλώσει η μπίζνα;

Ήδη για παράδειγμα μερικοί σταθμοί φόρτισης είναι μόνο για τους κατοίκους του κτηρίου δίπλα στο οποίο βρίσκονται. Άλλα που είναι σε mall, μόνο για πελάτες – μπορεί δηλαδή να σου ζητήσουν να κάνεις αγορά όσο φορτίζεις, αλλιώς το κόστος πχ να εκτοξευτεί.

Άλλοι έχουν μόνο συγκεκριμένες ώρες που λειτουργούν. Εφόσον μιλάμε για διαδικασίες που γίνονται συνήθως μέσω εφαρμογών σε κινητά στο μέλλον πιθανότατα θα δούμε άλλες χρεώσεις ανάλογα με το τι αυτοκίνητο έχεις, γιατί θα υπάρχουν κάποια πακέτα με τις εταιρίες.

Επίσης, δεδομένου ότι όσο περισσότερα στοχαστικά συστήματα (φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες) έχεις, τόσο περισσότερο ρεύμα σου περισσεύει τις ώρες που έχει ήλιο ή σταθερό άνεμο, τη μέρα θα γίνει πιο φτηνό να φορτίζεις το όχημά σου, τη νύχτα όμως μπορεί (και πρέπει, αν με ρωτήσετε) θα γίνει πανάκριβο.

Είναι ακριβώς το αντίθετο από το νυχτερινό ρεύμα το οποίο τώρα είναι πιο φτηνό επειδή τα παραδοσιακά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας δεν κλείνουν το βράδυ. Τα φωτοβολταϊκά όμως, ναι…

Το πιο τρελό όμως είναι ότι όλα γίνονται με τα κινητά και αν στην εφαρμογή δεν βρεις τον φορτιστή που βρίσκεσαι απλά δεν θα το φορτίσεις. Για να το ξαναπώ απλά, αν βάλεις το καλώδιο στο αυτοκίνητο δε σημαίνει ότι θα δουλέψει! Πρέπει να το ξεκλειδώσεις από μια εφαρμογή. Και καλά το σκεφτήκατε, δεν υπάρχει μόνο μία εφαρμογή.

Για να σας αποτελειώσω, κάθε κατασκευαστής έχει τη δική του υποδοχή, το ίδιο κάνουν και οι εταιρίες που φτιάχνουν φορτιστές! Αν έχεις το κατάλληλο όχημα ή αν έχεις τον σωστό αντάπτορα, όλα καλά. Όλα καλά, αλλά περίεργα…

Φανταστείτε τώρα πόσο πιο περίεργα μοιάζουν όλα αυτά σε έναν 60χρονο. Θα ζήσουμε μεγάλες στιγμές!

Φωτογραφία άρθρου από (Joenomias) Menno de Jong από το Pixabay

Back To Top
×Close search
Search