skip to Main Content
Η πιο "αρχαία" τεχνολογία ενός αεροπλάνου

Η πιο "αρχαία" τεχνολογία ενός αεροπλάνου

Όλοι θεωρούμε πως ένα μεγάλο αεροπλάνο είναι γεμάτο με τεχνολογία που είναι αδύνατο να καταλάβουμε – και σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι σωστό.
Όμως κάθε αεριωθούμενο αεροπλάνο έχει πάνω του μια τεχνολογία η οποία κρατάει από τα… αυτοκίνητα. Και δεν μιλάω για τα καινούρια!
Μπορεί λοιπόν το μέσο αεροπλάνο της γραμμής να μπορεί να πετάξει με 0.8 της ταχύτητας του ήχου, δηλαδή κάπου στα 270 μέτρα το δευτερόλεπτο (μην το πάρετε τοις μετρητοίς, η ταχύτητα του ήχου αλλάζει με το υψόμετρο και τη θερμοκρασία), σε ύψος 35.000 ποδιών (γύρω στα 10 χιλιόμετρα), κουβαλώντας τουλάχιστο 200 άτομα μαζί με τις αποσκευές τους την ώρα που πίνουν πορτοκαλάδα, καφέ και μασουλάνε πατατάκια, αλλά στο πιλοτήριο υπάρχει ένας σχεδόν αρχαίος failsafe μηχανισμός.
Να το πάρει το ποτάμι;
Μιλάω για τους καθαριστήρες!
Ναι, όπως και το συμβατικό (ή λιγότερο συμβατικό) αυτοκίνητό σας έχει στο παρμπρίζ εκείνα τα δύο ματσούκια που πηγαινοέρχονται για να διώξουν το νερό, έτσι, ακόμα και στο διώροφο Airbus A380, ο πιλότος έχει μπροστά του την ίδια τεχνολογία.
Προφανώς και δεν χρειάζεται όταν πηγαίνει γρήγορα, όμως είναι απαραίτητο κατά την τροχοδρόμηση και την απογείωση, ενώ βοηθάει στην προσγείωση.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν ο ένας από τους δύο καθαριστήρες δεν λειτουργεί, υποχρεωτικά προσγειώνει το αεροσκάφος ο πιλότος του οποίου λειτουργεί κανονικά.
Το αστείο είναι πως τα μικρά ελικοφόρα αεροπλάνα δεν το χρειάζονται, καθώς τη δουλειά του… ανεμιστήρα την κάνει η έλικα που περιστρέφεται εμπρός από το κόκπιτ.
Για περισσότερα, δείτε το παρακάτω βίντεο.
Back To Top
×Close search
Search